پر از خالی

خواص آناناس

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲ ب.ظ

خواص آناناس

خواص آناناس , خواص آناناس در لاغری , خواص آناناس در بارداری , خواص آناناس برای کودکان 

اعتقاد بر این است که آناناس اولین بار پس از بازگشت کریستف کلمب در ۱۴۹۳ به اروپا آورده شد. طبع آناناس سرد و تر می باشد. آناناس غنی از مواد مغذی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، بتا کاروتن، تیامین، ویتامین B6، فولات و فیبر و بروملین می باشد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص آناناس تازه برای معده و پوست و کودکان و زخم در بارداری و لاغری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

گیاه آناناس

آناناس یا کاجدیس (نام علمی: Ananas comosus) نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. بزرگی آن ۱–۱٫۵ متر و بزرگی برجستگی روی آن تا ۳۰–۱۰۰ سانتیمتر است. این میوه نوعی میوه چندگانه است که در علم باغبانی به آن سینکارپ گفته می شود. این گیاه بومی دائمی ناحیه گرمسیری قارهٔ آمریکا است. میوه‌های خاردار و مطبوعی دارد؛ و در کوبا، پورتوریکو و هاوایی از نظر محصول، آناناس در رتبه اول قرار داد. آب و میوهٔ گوشت این میوه را به مقدار زیاد کنسرو می‌کنند همچنین در جزایر فیلیپین از برگ‌های خاردار آن رشته‌هایی به دست می‌آید که با آن پارچه می‌بافند. آناناس یک میوه خاردار گرمسیری و خوشمزه ترش و شیرین می باشد که شبیه مخروط کاج است. آناناس بومی ناحیه گرمسیری قاره آمریکا است. هاوایی بزرگترین تولید کننده آناناس می باشد اما امروزه برزیل، فیلیپین و کاستاریکا هم آناناس را تولید می کنند.

آناناس و سرطان

بروملین موجود در آناناس به بدن کمک می‌کند تا تمام‌قد در برابر سلول‌های سرطانی بایستد. نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آن‌ها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد.

خواص آناناس برای فشار خون

آناناس سرشار از پتاسیم است. بنابراین خوردن آناناس تازه در افراد مبتلا به فشار خون بالا باعث کنترل میزان فشار خون می‌شود. دلیل آن نیز پتاسیم بالای این خوراکی و تاثیر آن روی بهبود عملکرد پمپ سدیم ـ پتاسیم است. در افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند، خطر بالا رفتن فشار خون تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. این نکته بویژه در افرادی که دچار مشکل فشار خون بالا هستند، مساله بسیار مهمی است.

آناناس و آرتریت

آناناس قادر است که تأثیر داروهای ضد آرتریت را افزایش دهد. البته توصیه می‌کنیم که نظر پزشکتان را در این خصوص جویا شوید. بروملین هم خانواده‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که معمولاً برای بیماران مبتلا به آرتریت تجویز می‌شوند. البته بیشترین تجمع بروملین در ساقه آناناس است و نه در میوه آن. شما می‌توانید بروملین را به‌صورت کپسول‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند مصرف کنید. مصرف این داروها نیز (با مشورت پزشک) می‌توانند به تسکین دردهای آرتریت کمک کنند.

سلامت روده با آناناس

روده مهم‌ترین قسمت از بدن شما برای حفظ سلامتی شما است. روده‌ای که کارآمد و سالم باشد تأثیرات زیادی روی بهبود سلامتی شما و همچنین هضم بهتر غذا دارد. مشکل در جذب مواد غذایی توسط روده موجب کاهش مواد مغذی و افزایش احتمال بروز بیماری در بدن است. یکی از خواص آناناس این است که به واسطه داشتن مقدار زیادی فیبر در خود موجب بهبود عملکرد روده و معده می‌شود. علاوه بر این شما در کنار جذب مواد مغذی بیشتر، دفع بهتر و کارآمدتری برای مواد زائد خواهید داشت که از بروز یبوست جلوگیری می‌کند.

خواص آناناس برای سرماخوردگی

هیچ کس دوست ندارد تمام طول روز را مدام عطسه و فین‌فین کند. این میوه‌ی فوق‌العاده به میزان فراوانی ویتامین C و بروملائین دارد که با عفونت‌های میکروبی مبارزه می‌کنند. خوردن آناناس همراه با داروهای تجویزی می‌تواند به درمان سرماخوردگی و سرفه کمک کند. آیا این گزینه، ‌خوشایندتر از بلعیدن آن همه داروی تلخ نیست؟

  • علی حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی