پر از خالی

طرز تهیه خامه

دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۰۶ ب.ظ

طرز تهیه خامه

 طرز تهیه خامه کیک , طرز تهیه خامه قنادی , طرز تهیه خامه , طرز تهیه خامه فرم گرفته

خامه یکی از فرآورده‌های لبنی است که از چربی شیر که در لایه‌های بالای شیر پیش از هموژنیزه کردن گرفته می‌شود. از خامه گاهی اوقات برای تزئین روی بستنی استفاده می‌شود. همچنین در سوپ، سس، انواع خورشت، کاستارد، پادینگ و کیک نیز از خامه استفاده می‌شود. از خامه زده‌شده بر روی بستنی ساندی، میلک‌شیک، اگ ناگ، الخ استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه خامه قنادی و فرم گرفته کیک صبحانه و شکلاتی در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه خامه کیک

خامه پاستوریزه صبحانه : ۲ پاکت

شکر : صد گرم

عصاره یا اسانس وانیل : کمی

طرز تهیه خامه کیک

ابتدا ظرفی مناسب انتخاب نموده و به مدت چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا ظرف کاملا سرد شود. سپس پاکت خامه پاستوریزه را باز کرده و آب آن را خارج نمایید. و خامه را داخل ظرف بریزید و شکر را نیز اضافه نموده و برای چند ثانیه با چنگال هم بزنید.سپس درب ظرف را محکم بسته به مدت بیست و پنج دقیقه داخل فریزر قرار دهید. بعد از گذشت این زمان خامه را از یخچال خارج نموده و به سمت داخل آن را به آرامی با چنگال هم بزنید و دوباره ظرف حاوی خامه را در فریزر قرار دیهد. بهتر است این کار را چند دفعه انجام دهید تا خامه شما به شکل تصویر زیر درآید.

طرز تهیه خامه صبحانه , طرز تهیه خامه با پودر خامه , طرز تهیه خامه ترش , طرز تهیه خامه از شیر

ممکن است بعد از یک دفعه هم زدن و یا حتی تا چهار دفعه بعد خامه آماه شود.در این مرحله در صورت دلخواه مقداری اسانس وانیل اضافه نموده و بعد از یکبار هم زدن با چنگال که خامه از حالت یخ زدگی خارج شود آن را با دور تند همزن بزنید. این هم زدن با توجه به دمای محیط بین نیم ساعت تا یک ساعت و نیم متغیر است، اما آنچه اهمیت دارد این است که تا زمانی هم زدن را ادامه دهید که اگر ظرف خامه را سرو ته کردید خامه درون ظرف ثابت بماند. خامه کیک شما آماده است از آن برای تزیین انواع کیک و شیرینی و همچنین تزیین کاپ کیک استفاده نمایید.

  • علی حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی