پر از خالی

طرز تهیه حلوا ارده

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۲ ب.ظ

طرز تهیه حلوا ارده

 طرز تهیه حلوا ارده , طرز تهیه حلوا ارده اردکان , طرز تهیه حلوا ارده با عسل , طرز تهیه حلوا ارده با شیره خرما

تاریخچه حلوا ارده (حلورده) به دوران صفویه برمی گردد. اولین بار شاه عباس از شیخ بهایی خواست تا یک فرمول غذایی بسازد که کم حجم بوده و برای استفاده سربازان مناسب باشد. او نیز غذایی متشکل از کنجد آسیاب شده و شیره کشمش پیشنهاد کرد و این نمونه مقدماتی از حلوا ارده امروزی بود.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حلوا ارده اردکان خانگی با عسل و شیره خرما و انگور در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا ارده خانگی

آرد گندم: ۲۱۰ گرم

ارده (کنجد آسیاب شده ): ۱۲۰ گرم

گردوی خرد شده: ۱۵۰ گرم

شکر یا شیره انگور: ۵۰۰ گرم

آب: یک پیمانه یا ۲۵۰ میلی‌لیتر

گلاب: ۳ قاشق سوپ‌ خوری

محلول زعفران: یک قاشق سوپ‌خوری

پودر پسته: برای تزئین

کره: در صورت نیاز

طرز تهیه حلوا ارده خانگی

۱- آرد را روی حرارت قرار دهید و با شعله ملایم آن را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. به یاد داشته باشید نباید رنگ آرد عوض شود.۲- ارده را به آرد بو داده اضافه کنید و مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم به‌ صورت مداوم هم بزنید.۳- گردوی خرد شده را به آرد و ارده اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم بزنید و بلافاصله به ظرف دیگری منتقل کنید.۴- شکر و آب را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا شکر حل شود، بعد زعفران و گلاب را اضافه کنید و شعله را زیاد کرده تا شربت به جوش آید.

۵- شربت آماده‌ شده را به مواد آردی اضافه و خوب مخلوط کنید. باید دمای هر دو یکی باشد، یا هر دو داغ یا ولرم باشد.۶- اگر حلوا سفت بود کمی کره به آن اضافه کنید و اگر شل بود نگران نباشید، چون بعد از قرار گرفتن در یخچال سفت می‌شود. قالب کمربندی را با سلفون بپوشانید، حلوا را درون آن پهن کنید. قاشق را با کره ذوب شده چرب کرده و روی سطح حلوا را صاف کنید. روی حلوا خلال پسته بریزید و حدود ۱۲ ساعت آن را در یخچال قرار دهید.۷- می‌توانید این حلوا را با اسکوپ در کپسول‌ های مخصوص شیرینی بریزید و با پرک بادام و پسته تزیین کنید.

  • علی حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی