پر از خالی

طرز تهیه اکبر جوجه

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳ ب.ظ

طرز تهیه اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه , طرز تهیه اکبر جوجه مازندرانی , طرز تهیه اکبر جوجه تصویری , طرز تهیه اکبر جوجه اصل 

اکبر جوجه نوعی غذاست که از جوجه مرغ درست می‌شود و طعم متفاوت آن به خاطر رب انار و کره و نوع پخت آن است. این غذا درواقع جوجه محلی سرخ شده است که با برنج زعفرانی و رب انار سرو می‌شود. نام این غذا از رستورانی گرفته شده که برای اولین بار این غذا، در آنجا تهیه شده است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره راز خوشمزگی و طرز تهیه اکبر جوجه مجلسی اصل مازندرانی با کره و شیر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه اکبر جوجه مازندرانی

۱ عدد پیاز متوسط

۲ پیمانه رب انار

۱ عدد جوجه مرغ

۱۵۰ گرم کره

زعفران به میزان لازم

آبلیمو به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه اکبر جوجه با کره , طرز تهیه اکبر جوجه با شیر , طرز تهیه اکبر جوجه گلوگاه , طرز تهیه اکبر جوجه خانم گل آور

اکبرجوجه یکی از غذاهایی است که افرادی که به شمال سفر کرده اند، قطعا آن را امتحان می کنند. این غذا را در خانه نیز می توان به راحتی تهیه کرد. اکبر جوجه با پلو سرو می شود و بسیار لذیذ است. افرادی که به شمال ایران سفر کرده باشند، حتما نام رستوران اکبر جوجه را در بین مسیرها دیده اند. اکبر جوجه لقب ابداع کننده این غذا است که شعبه های زیادی در شمال کشور دارد. اکبرجوجه اصل بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه اکبر جوجه مازندرانی

یک جوجه کامل ولی کم سن و سال تهیه کرده و همه جای آن را به نمک، آبلیمو ترش و فلفل سیاه آغشته کنید سپس روی ظرف را پوشانده و به مدت ۱۲ساعت داخل یخچال قرار دهید.بعد از این که جوجه استراحت کرد، نصف پیمانه آب و ۲ پیمانه روغن داخل قابلمه ریخته و جوجه را داخل قابلمه قرار دهید تا جوجه آب انداخته و خوب بپزد. بهتر است برای بهتر پختن جوجه آن را از وسط دو قسمت کنید.در ادامه کره را نیز اضافه کرده سپس پیاز را به صورت حلقه حلقه خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و بسته به اندازه مرغ ۱ تا یک ساعت و نیم صبر کنید تا جوجه روی حرارت ملایم بپزد.

زعفران را همراه کمی آب جوش دم کرده و به قابلمه اضافه کنید سپس چاشنی‌های دیگر مثل نمک، زردچوبه، آبلیمو و فلفل را اضافه کنید.برای این که از پختن مرغ مطمئن شده باشید، در طول زمان طبخ غذا حتما چند بار مرغ را جا به جا کنید.برای درست کردن سس معروف اکبر جوجه، رب انار را با کمی کره تفت دهید سپس کنار جوجه در طرفی مناسب سرو کنید.

  • علی حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی